VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
PRE PREDAJ NA DIAĽKU SPOLOČNOSTI MASTER SK s.r.o.
Článok I.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“) bližšie upravujú práva a povinností zmluvných strán, ktoré dopĺňajú kúpnu zmluvu uzatvorenú medzi prevádzkovateľom predaja na diaľku, spoločnosťou MASTER SK s.r.o. IČO: 46588191, DIČ: 2023494935, zapísaná v OR-OS Prešov, Oddiel Sro, vložka č. 25859/P ako predávajúcim (ďalej len „predávajúci“), ktorá je zároveň obchodníkom v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa, a kupujúcim, ktorým môže byť právnická osoba, fyzická osoba - podnikateľ alebo fyzická osoba – nepodnikateľ (tzv. spotrebiteľ) (ďalej aj ako „kupujúci“), na predaj tovaru kupujúcemu cez kontaktný formulár uvedený na internetovej stránke pod názvom Poradíme Vám?, ako aj na objednávanie tovaru na diaľku formou emailu, SMS, alebo formou telefonickej objednávky potvrdenej predávajúcim (ďalej len ako „Objednávka“). Objednávka a VOP sa ďalej označuje aj ako „Kúpna zmluva“.
2. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa za kupujúceho - spotrebiteľa považuje fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
3. Predávajúci a kupujúci spolu ďalej v týchto VOP aj ako „strany“ a/alebo „zmluvné strany“.
4. Právne vzťahy medzi stranami, neupravené Kúpnou zmluvou, pokiaľ vystupuje na strane kupujúceho podnikateľ sa spravujú aj ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, zákonom číslo 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení niektorých ďalších zákonov (ďalej aj ako „Zákon elektronickom obchode“) ako aj inými všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi obchodný zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim.
5. Právne vzťahy medzi stranami, neupravené Kúpnou zmluvou, pokiaľ vystupuje na strane kupujúceho spotrebiteľ sa spravujú ustanoveniami zákona číslo 40/1964 Z.z. Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“), zákonom číslo 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), Zákonom o elektronickom obchode, ako aj inými všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi spotrebiteľský zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim.
Článok II.
KONTAKTNÉ ÚDAJE
- Kontaktné údaje obchodníka/predávajúceho: Poštová korešpondenčná adresa: MASTER SK s.r.o., Staničná 2655/7A, 082 21, Veľký Šariš e-mailová adresa: mastersk@hotmail.sk tel. č.: +421 907 253 170 bankové spojenie predávajúceho: vedené v Slovenská sporiteľňa, a.s., IBAN: SK92 0900 0000 0052 3141 8255
- Kontaktné údaje orgánu dozoru nad predávajúcim: Všetky dostupné kontaktné údaje na Slovenskú obchodnú inšpekciu a jej jednotlivé zriadené inšpektoráty pre jednotlivé kraje sú zverejnené na (odkaz na link): https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
Článok III.
OBJEDNÁVANIE TOVARU A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
1. Prostredníctvom predaja na diaľku, t.j. prostredníctvom kontaktného formulára uvedeného na internetovej stránke predávajúceho pod názvom Poradíme Vám?, alebo prostredníctvom možnosti objednať tovar aj emailom, telefonicky, alebo formou SMS, predávajúci ponúka kupujúcemu tovar najmä náhradné diely do osobných, nákladných automobilov, motocyklov, návesov a iný s tým súvisiaci tovar. Predávajúci výslovne upozorňuje kupujúceho, že pokiaľ v sprievodnej dokumentácii k tovaru nie je uvedené inak, tovar predávaný predávajúcim si vyžaduje odbornú montáž, t.j. montáž odborne spôsobilou osobou a nie je určený na osobnú potrebu. Montáž tovaru osobou odborne nespôsobilou môže spôsobiť poškodenie majetku a/alebo zdravia.
2. Kontaktný formulár pod názvom Poradíme Vám? sa nachádza na internetovej stránke http://www.pitstopsaris.sk/autodiely/ V prípade, že kupujúci prejaví záujem o kúpu tovaru cez kontaktný formulár Poradíme Vám?, vyplní potrebné údaje uvedené vo formulári a bude kontaktovaný emailom, kedy bude kupujúcemu (spotrebiteľovi) ponúknutý tovar s kúpnou cenou uvedenou s DPH a následne sa vytvorí objednávka. Objednávku predávajúci potvrdí bezodkladne po jej doručení tým, že kupujúcemu zašle emailovú správu. V potvrdení Objednávky predávajúci uvedie zoznam tovaru objednaného kupujúcim, výšku kúpnej ceny po položkách tovaru a v súčte, splatnosť kúpnej ceny, spôsob platby kúpnej ceny, prepravné náklady a termín dodania tovaru. Každý vyplnený kontaktný formulár pred jeho odoslaním predávajúcemu, je kupujúci povinný si skontrolovať, najmä jeho správnosť a úplnosť.
3. Pokiaľ kupujúci odošle predávajúcemu Objednávku tovaru emailom alebo telefonicky alebo formou SMS, Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára potvrdením emailovej alebo telefonickej alebo SMS Objednávky predávajúcim. Objednávku kupujúceho predávajúci potvrdí bezodkladne po jej doručení tým, že kupujúcemu zašle emailovú správu. V potvrdení Objednávky predávajúci uvedie dohodnutý zoznam objednaného tovaru, dohodnutú výšku kúpnej ceny, dohodnutú splatnosť kúpnej ceny, dohodnutý spôsob platby kúpnej ceny, prepravné náklady a termín dodania tovaru.
4. Pokiaľ by bol termín dodania dlhší ako 48 hodín od prijatia Objednávky, predávajúci upozorní kupujúceho na iný termín dodania s tým, že ak kupujúci nepotvrdí nový termín dodania uvedený predávajúcim, predávajúci nie je objednávkou kupujúceho viazaný. Predávajúci je viazaný Objednávkou len v prípade, ak kupujúci potvrdí nový termín dodania tovaru.
5. Ak nedôjde k zrušeniu odoslanej Objednávky predávajúcemu v lehote a za podmienok, ďalej uvedených najmä v článku IV. týchto VOP alebo v súlade so zákonom (a to najmä Zákonom o ochrane spotrebiteľa alebo Občianskym zákonníkom), je každá takáto odoslaná Objednávka pre kupujúceho záväzná. Pre predávajúceho je Objednávka záväzná, ak z týchto VOP nevyplýva inak, až keď Objednávku predávajúci kupujúcemu potvrdil (obvykle emailom).
6. Riadnym potvrdením Objednávky predávajúcim vzniká medzi stranami Kúpna zmluva.
Článok IV.
ZRUŠENIE ALEBO NEPOTVRDENIE OBJEDNÁVKY
1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je oprávnený každú odoslanú Objednávku predávajúcemu zrušiť emailom alebo osobne na prevádzke predávajúceho, a to kedykoľvek pred prevzatím tovaru od predávajúceho. Kupujúci, ktorý je podnikateľom nie je oprávnený zrušiť odoslanú Objednávku predávajúcemu bez súhlasu predávajúceho.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo nepotvrdiť prijatú Objednávku kupujúceho alebo zrušiť každú už potvrdenú Objednávku kupujúceho z vážnych dôvodov najmä (i) ak predávajúci nemá požadovaný tovar na sklade alebo nedokáže požadovaný tovar obstarať pre kupujúceho, prípadne ho dodať kupujúcemu v požadovanom množstve a/alebo v kupujúcim požadovanej lehote a/alebo (ii) ak má kupujúci akýkoľvek finančný záväzok po lehote splatnosti voči predávajúcemu a/alebo (iii) sa miesto dodania nachádza mimo územia Slovenskej republiky. O nepotvrdení prijatej Objednávky alebo o zrušení potvrdenej Objednávky bude predávajúci kupujúceho obratom informovať (obvykle telefonicky, písomne alebo e-mailom) s uvedením dôvodu.
3. Ak je kupujúcim podnikateľ, predávajúci má právo nepotvrdiť akúkoľvek prijatú Objednávku kupujúceho alebo potvrdenú Objednávku kupujúceho zrušiť aj v prípade (i) ak je kupujúci v omeškaní s plnením akejkoľvek povinnosti vyplývajúcej z uzavretých zmlúv s predávajúcim a/alebo (ii) z iných opodstatnených dôvodov.
4. Zrušením Objednávky ktoroukoľvek stranou podľa bodu 1. alebo 2. alebo 3. tohto článku VOP alebo nepotvrdením Objednávky zo strany predávajúceho sa Objednávka ruší od počiatku a nie je pre strany záväznou. Predávajúci v takýchto prípadoch nezodpovedá kupujúcemu za prípadnú škodu, ktorá by mu inak nedodaním tovaru mohla vzniknúť.
Článok V.
DODANIE OBJEDNANÉHO TOVARU
1. Pri tovare predávanom prostredníctvom kontaktného formulára na internetovej stránke, emailových alebo telefonických Objednávok alebo Objednávok cez SMS, predávajúci informuje kupujúceho o dostupnosti tovaru.
2. V prípade, ak je kupujúcim podnikateľ, predávajúci splní svoju povinnosť dodať kupujúcemu tovar tým, že umožní kupujúcemu prevziať tovar v prevádzke predávajúceho v čase oznámenom predávajúcim a to počas otváracích hodín, ak sa zmluvné strany písomne alebo emailom nedohodnú inak.
3. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci splní svoju povinnosť dodať kupujúcemu - spotrebiteľovi tovar tým, že tovar odovzdá kupujúcemu alebo ním určenej osobe.
4. Ak z potvrdenej Objednávky kupujúceho nevyplýva inak alebo predávajúci písomne alebo emailom neurčí inak, dodacia lehota je stanovená podľa skladových zásob predávajúceho alebo skladových zásob dodávateľa predávajúceho. Pokiaľ sa tovar v čase doručenia Objednávky nachádza na prevádzke predávajúceho, predávajúci tovar dodá kupujúcemu obvykle najneskôr do 48 hodín (počítaných z pracovných dní) od prijatia Objednávky. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci dodá kupujúcemu tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.
5. Kupujúci sa zaväzuje v deň, v ktorom má dôjsť k odovzdaniu tovaru kupujúcemu, zabezpečiť bezproblémové prevzatie tovaru od predávajúceho.
6. Ak je kupujúcim podnikateľ, je pri prevzatí tovaru povinný si tovar riadne skontrolovať, najmä jeho akosť a množstvo. Akékoľvek vady tovaru spojené s prevzatím tovaru je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu ihneď pri prevzatí tovaru. Na neskôr nahlásené vady spojené s prevzatím tovaru nemusí predávajúci prihliadať. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, je kupujúci povinný si pred prevzatím tovaru kúpeného od predávajúceho riadne prezrieť, najmä skontrolovať či tovar spĺňa dohodnuté a všeobecné požiadavky podľa § 615 Občianskeho zákonníka.
7. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ a predávajúci nedodá tovar včas, kupujúci môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak a) predávajúci odmietol tovar dodať, b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Kúpnej zmluvy, alebo, c) kupujúci pred uzavretím Kúpnej zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
8. Prevzatie tovaru je kupujúci povinný predávajúcemu potvrdiť podpisom na dodacom liste. Ak dodací list z akéhokoľvek dôvodu nebude predávajúcim vystavený, prevzatie tovaru potvrdí kupujúci predávajúcemu podpisom na inom doklade.
Článok VI.
KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Pri tovare predávanom prostredníctvom emailových alebo telefonických Objednávok alebo Objednávok cez SMS, predávajúci informuje kupujúceho o výške kúpnej ceny tovaru.
2. Takto určená kúpna cena je konečná, pokiaľ sa strany nedohodnú inak (napr. v prípade zmeny Objednávky po jej potvrdení predávajúcim).
3. Kupujúci je povinný za každý objednaný a prevzatý tovar zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu najneskôr v deň prevzatia tovaru osobe, od ktorej tovar kupujúci prevzal, pokiaľ sa strany písomne alebo emailom nedohodli inak.
4. Kupujúci môže uhradiť kúpnu cenu jedným zo zvolených spôsobov ponúkaných predávajúcim: platobnou kartou, hotovostnou platbou na prevádzke predávajúceho, alebo ak je kupujúcim podnikateľ v lehote splatnosti, resp. do dátumu splatnosti stanoveného predávajúcim vo faktúre v závislosti od spôsobu platby dohodnutej medzi zmluvnými stranami, pokiaľ predávajúci neurčí inak.
5. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu zľavu v prípadoch a za podmienok, o ktorých kupujúceho riadne informuje. Kupujúcemu môže byť zľava poskytnutá aj dodatočne za splnenia určitej podmienky a táto môže byť predávajúcim vyplatená kupujúcemu v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom alebo započítaná s kúpnou cenou tovaru.
Článok VII.
PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY PLATNÉ PRE SPOTREBITEĽOV
1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar, ktorý spĺňa dohodnuté a všeobecné požiadavky v zmysle § 615 Občianskeho zákonníka. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak predávajúci pri uzavretí Kúpnej zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Pri použitom tovare je doba zodpovednosti predávajúceho za vady jeden rok od dodania tovaru.
3. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania tovaru, pri použitom tovare jeden rok od dodania tovaru. Vadu možno vytknúť v prevádzke predávajúceho.
4. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, ktorá musí byť primeraná, pričom primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu.
5. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady opravou tovaru alebo výmenou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
6. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá tovar predávajúcemu v jeho prevádzke. Náklady prevzatia tovaru znáša predávajúci. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu v jeho prevádzke, ak sa strany nedohodnú inak.
7. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak: a) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil, b) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka, c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka, d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
8. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
9. Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
10. Kupujúci po odstúpení od Kúpnej zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho.
11. Predávajúci po odstúpení od Kúpnej zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu.
12. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny platbou v hotovosti, alebo bezhotovostným prevodom na bankový účet uvedený kupujúcim. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
13. Predávajúci neposkytuje kupujúcemu spotrebiteľskú záruku v zmysle § 626 Občianskeho zákonníka. V prípade, ak predávajúci nad rozsah práv zo zodpovednosti za vady poskytne kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, urobí tak formou záručného listu, ktorý odovzdá kupujúcemu spolu s tovarom. V záručnom liste, ak ho predávajúci vystaví a riadne podpíše, uvedie predávajúci kupujúcemu najmä vyhlásenie o dĺžke trvania záruky, podmienky a rozsah poskytnutej záruky, postup pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo záruky, ktorý musí kupujúci dodržať, a prípadne aj ustanovenia, na čo sa záruka nevzťahuje.
14. Skutočnosťami, na ktoré sa zodpovednosť predávajúceho z vád a zo spotrebiteľskej záruky ak ju predávajúci poskytne, nevzťahuje sú najmä: (i) vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodného poškodenia kupujúcim alebo treťou osobou alebo inou mocou; (ii) vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby; (iii) vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa; (iv) vady a poškodenia tovaru spôsobené násilným poškodením tovaru; (v) vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru; (vi) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom; (vii) vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel; (viii) vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru; (ix) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných postupov ako udáva výrobca vozidla, na ktoré je diel montovaný a pre ktorý je určený; (x) vady a poškodenia spôsobené montážou dielu na vozidlo, na ktoré nie je určený; (xi) vady a poškodenia spôsobené nesprávnymi prevádzkovými podmienkami, napr. ak je batéria neustále vybíjaná a málo nabíjaná (hlavne u dopravných prostriedkov, ktoré málo jazdia); (xii) vady tovaru spôsobené jeho prirodzenými opotrebením a životnosťou tovaru (napr. akumulátory majú výrobcom uvádzanú životnosť 6 mesiacov); (xiii) iné skutočnosti, na ktoré nemá predávajúci žiaden vplyv (napr. krádež tovaru, vyššia moc a pod.); (xiv) ako aj skutočnosť, ak si kupujúci pred montážou tovaru a teda jeho použitím neskontroloval správnosť resp. vhodnosť a spôsobilosť tovaru na jeho použitie a to najmä vizuálnou kontrolou optickej zhody, kontrolou zhody s OE číslom ak takéto číslo je uvedené, kontrolou všetkých dostupných technických parametrov tovaru alebo podľa VIN čísla automobilu, ako aj (xv) iné dôvody, bližšie uvedené v záručnom liste, ak bude vystavený, alebo v návode k tovaru alebo uvedené na obale. Pre vylúčenie pochybností platí, že nesplnenie povinností kupujúceho uvedených pod číslom (xiv) tohto bodu VOP môže mať za následok znehodnotenie tovaru jeho nesprávnym použitím v dôsledku nesprávneho výberu kupujúcim zo sortimentu predávajúceho v súvislosti s čím predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za nesprávny výber a následnú nevhodnú montáž alebo použite tovaru.
15. Bez ohľadu na iné ustanovenia Kúpnej zmluvy, iné dohody medzi zmluvnými stranami a/alebo ustanoveniami záručného listu, za vadu sa nikdy nepovažuje zhoršenie vlastností tovaru, ktoré vzniklo neodborným skladovaním, montážou a použitím tovaru, ani opotrebenie tovaru a v dôsledku vyššej moci. Ďalšie dôvody, za ktoré predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za vady tovaru ako aj podmienky starostlivosti o tovar, môžu byť upravené v sprievodnej dokumentácií odovzdanej kupujúcemu spolu s tovarom alebo uvedené v záručnom liste, ak bude vystavený.
16. Bližšie práva a povinnosti súvisiace so zodpovednosťou za vady vo vzťahu ku kupujúcim, ktorí sú spotrebitelia, neupravené v týchto VOP, sú upravené v Občianskom zákonníku a v Zákone o ochrane spotrebiteľa.
Článok VIII.
PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY PLATNÉ PRE PODNIKATEĽOV
1. Predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu v množstve, v kvalite, vyhotovení a za podmienok podľa potvrdenej Objednávky.
2. Všetky množstevné vady alebo viditeľné mechanické poškodenie tovaru je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr pri dodaní tovaru a zároveň ich vyznačiť v doklade preukazujúcom dodanie tovaru, inak jeho nároky z vád tovaru zanikajú.
3. Prípadné omeškanie dodania tovaru je kupujúci povinný taktiež vyznačiť na doklade preukazujúcom dodanie tovaru, inak nie je oprávnený sa domáhať akýchkoľvek práv vyplývajúcich z oneskoreného dodania tovaru, ani vád tovaru uvedených v bode 2 a platí, že tovar bol dodaný riadne a včas.
4. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru vrátane skrytých vád pri splnení nasledovných podmienok zo strany kupujúceho. Vady zistiteľné pri rozbalení tovaru alebo vady nezistiteľné inak ako používaním tovaru (skryté vady) je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr do 7 kalendárnych dní od zistenia vád a nesmie s tovarom ďalej nakladať, najmä ho použiť, inak jeho nároky z vád tovaru zanikajú.
5. Predávajúci neposkytuje kupujúcemu záruku za akosť. V prípade, ak predávajúci poskytne kupujúcemu na niektorý druh tovaru záruku za akosť, urobí tak formou osobitného záručného listu pre konkrétny tovar, ktorý odovzdá kupujúcemu spolu s tovarom. Záruka, ak bude poskytnutá, sa nevzťahuje na nároky z vád tovaru, ktoré kupujúci neuplatní u predávajúceho riadne a včas. Ak predávajúci neodovzdá spolu s tovarom kupujúcemu záručný list, platí, že predávajúci neposkytol kupujúcemu na dodaný tovar záruku za akosť.
6. Nároky kupujúceho z vád tovaru sú nasledovné: a) odstránenie vád tovaru, (oprava tovaru, dodanie náhradného tovaru, dodanie chýbajúceho tovaru, odstránenie právnych vád), b) výmena tovaru, c) primeraná zľava z kúpnej ceny, d) odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
7. Voľba medzi nárokmi uvedenými v predchádzajúcom bode VOP patrí predávajúcemu. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať, predávajúci je oprávnený vymeniť tovar za nový tovar. V prípade, ak nedôjde k výmene tovaru za nový tovar v primeranej lehote po doručení písomnej výzvy kupujúceho, je kupujúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Zmluvné strany zároveň týmto vylučujú aplikáciu § 425 ods. 2 a § 436 až 440 Obchodného zákonníka.
8. Skutočnosťami, na ktoré sa zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru, vrátane záruky ak bola poskytnutá, nevzťahuje sú najmä: (i) vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodného poškodenia; (ii) vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby; (iii) vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa; (iv) vady a poškodenia tovaru spôsobené násilným poškodením tovaru; (v) vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru; (vi) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom; (vii) vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel; (viii) vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru; (ix) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných postupov ako udáva výrobca vozidla, na ktoré je diel montovaný a pre ktorý je určený, (x) vady a poškodenia spôsobené montážou dielu na vozidlo, na ktoré nie je určený; (xi) vady a poškodenia spôsobené nesprávnymi prevádzkovými podmienkami, napr. ak je batéria neustále vybíjaná a málo nabíjaná (hlavne u automobilov, ktoré málo jazdia); (xii) vady tovaru spôsobené jeho prirodzenými opotrebením a životnosťou tovaru (napr. akumulátory majú výrobcom uvádzanú životnosť 6 mesiacov) (xiii) iné skutočnosti spojené s reklamáciou kupujúceho, na ktoré nemá predávajúci žiaden vplyv (napr. krádež tovaru, vyššia moc a pod.); (xiv) ako aj skutočnosť, ak si kupujúci pred montážou tovaru a teda jeho použitím neskontroloval správnosť resp. vhodnosť a spôsobilosť tovaru na jeho použitie a to najmä vizuálnou kontrolou optickej zhody, kontrolou zhody s OE číslom ak takéto číslo je uvedené, kontrolou všetkých dostupných technických parametrov tovaru alebo podľa VIN čísla automobilu, ako aj (xv) iné dôvody, bližšie uvedené v záručnom liste alebo v návode k tovaru alebo uvedené na obale tovaru alebo bližšie uvedené na internetovej stránke 9. Bez ohľadu na iné ustanovenia VOP, iné dohody medzi zmluvnými stranami a/alebo ustanoveniami záručného listu, za vadu sa nikdy nepovažuje zhoršenie vlastností tovaru, ktoré vzniklo neodborným skladovaním, montážou a použitím tovaru, ani opotrebenie tovaru a v dôsledku vyššej moci. Zákonná zodpovednosť za vady ani prípadná záruka, ak bude poskytnutá, sa rovnako nevzťahuje na vady spôsobené nevhodnou manipuláciou, nesprávnym použitím alebo neodborným skladovaním tovaru kupujúcim alebo treťou osobou.
10. V prípade neoprávnenej reklamácie si predávajúci vyhradzuje právo požadovať od kupujúceho úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s riešením takejto reklamácie (napr. posúdenie špecializovaného ústavu, expertíza znalca, viacnásobné prepravné náklady spojené s riešením reklamácie a pod.).
11. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu písomne s uvedením dôvodu reklamácie, množstva, druhu tovaru, čísla dodacieho listu a faktúry. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný uskladniť oddelene od ostatného tovaru a nepoužívať ho k ďalšiemu spracovaniu, zabudovaniu, resp. k predaju, a to až do vyriešenia reklamácie. Kupujúci je povinný sa o reklamovaný tovar starať s odbornou starostlivosťou tak, aby na ňom nevznikla žiadna škoda.
12. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť potrebnú pre odstránenie vád tovaru. Kupujúci je najmä povinný prepraviť tovar do miesta určeného predávajúcim, odovzdať predávajúcemu tovar na obhliadku a pokiaľ sa tovar opravuje u kupujúceho, umožniť predávajúcemu prístup k tovaru, zabezpečiť požadovaný priestor pre zabezpečenie odstránenia vád tovaru, ďalej elektrický prúd, vodu, priestory na nevyhnutný čas opravy a pod.
13. Ak tovar prepravuje prepravca, pokiaľ je to osoba odlišná od kupujúceho i predávajúceho, zodpovedá za škody spôsobené pri preprave prepravca. Vo všetkých ostatných prípadoch zodpovedá za zničenie alebo poškodenie tovaru pri preprave kupujúci.
14. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že všetky nároky kupujúceho voči predávajúcemu na náhradu škody, za ktorú predávajúci zodpovedá v dôsledku porušenia alebo nesplnenia si svojich povinností zo Zmluvy a/alebo z jednotlivej objednávky a ktoré vznikli pri realizácii jednotlivej objednávky, sú limitované do výšky 100 % z ceny tovaru bez DPH definovanej v takejto jednotlivej objednávke v príčinnej súvislosti s ktorým škoda vznikla. Zmluvné strany sa zároveň dohodli, že zodpovednosť predávajúceho je vylúčená za všetky nepriame a následné škody a ušlý zisk.
Článok IX.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
1. Kupujúci má právo odstúpiť od tejto Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa: a) keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar (platí pri dodaní tovaru), b) keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (platí pri dodaní viacerých tovarov kupujúcim objednaných v jednej objednávke oddelene), c) keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme poslednú časť tovaru (platí pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí), d) keď kupujúci alebo kupujúcim určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme prvý dodaný tovar (platí pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času).
2. Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch stanovených § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa predmetom ktorej je najmä: a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, b) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, c)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, d) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, e) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho, o ktorú kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal, f) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený, g) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom, h) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak 1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a 2. kupujúci udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa Kúpnej zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu.
3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy kupujúci informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto Kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením listom napr. doručeným osobne na prevádzku predávajúceho v pracovnej dobe, alebo doručeným na korešpondenčnú adresu predávajúceho: MASTER SK s.r.o., Staničná 2655/7A, 082 21 Veľký Šariš, alebo emailom na adresu: mastersk@hotmail.sk.
4. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
5. Po odstúpení od Kúpnej zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
6. S vrátením platby môže predávajúci čakať do vrátenia tovaru späť na adresu predávajúceho alebo do preukázania, že kupujúci tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.
7. Kupujúci je povinný zaslať tovar späť alebo ho priniesť na adresu prevádzkarne predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar kupujúci odošle späť pred uplynutím 14- dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
8. Ak predávajúci neponúka kupujúcemu, že bude znášať náklady na vrátenie tovaru a tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou, priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. Predpokladaný odhad týchto nákladov je 5,- EUR.
9. Kupujúci zodpovedá len za akékoľvek zníženie hodnoty vráteného tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10. Ak predávajúci umožní kupujúcemu nad rámec svojich povinností uložených mu zákonom vrátiť predávajúcemu tovar aj po uplynutí 14 – dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy definovanej v tomto článku VOP, t.j. po uplynutí viac ako 14 dní od prevzatia tovaru, kupujúci je oprávnený tovar vrátiť len za podmienok a spôsobom, o ktorých ho predávajúci informoval (zverejnením na webovej stránke predávajúceho, e-mailom alebo iný spôsobom). Kupujúci môže v takom prípade vrátiť predávajúcemu len tovar, ktorý je nepoškodený, kompletný v stave v akom mu bol dodaný (vrátane návodu na obsluhu a pod.) a v pôvodnom obale (pokiaľ je to možné, inak zabalený spôsobom obvyklým a potrebným na zachovanie kvality a množstva tovaru). Predávajúci je zároveň oprávnený požadovať od kupujúceho zaplatenie poplatku za takéto vrátenie tovaru, o výške ktorého kupujúceho informuje (v cenníku predávajúceho, zverejnením na webovej stránke predávajúceho, e-mailom alebo iný spôsobom). Predávajúci je oprávnený takýto poplatok započítať oproti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny vráteného tovaru. Predávajúci zároveň nie je povinný vrátiť kupujúcemu náklady na doručenie tovaru pri jeho kúpe. Pre vylúčenie pochybností vrátenie tovaru podľa tohto bodu kupujúcim nemá povahu odstúpenia od zmluvy bez uvedenia dôvodu v predĺženej lehote, kupujúcemu sa v takom prípade len umožní vrátiť tovar, o ktorý viac nemá záujem aj po uplynutí lehoty na odstúpenie od zmluvy do 14 dní, pričom predávajúci vráti kupujúcemu zvyšnú časť kúpnej ceny vráteného tovaru poníženú o prípadný poplatok za vrátenie tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Článok X.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s Kúpnou zmluvou a zákonom číslo 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZoOÚ“). Predávajúci sa na účely ZoOÚ považuje za prevádzkovateľa a dotknutou osobou sa rozumie kupujúci, resp. osoba konajúca za kupujúceho.
2. Právnym základom spracúvania osobných údajov je zabezpečenie plnenia z Kúpnej zmluvy podľa § 13 ods. 1. písm. b) ZoOÚ. Účelom spracúvania osobných údajov je plnenie práv a povinností zo Kúpnej zmluvy. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby po dobu existencie Kúpnej zmluvy a v prípade ukončenia Kúpnej zmluvy po dobu určenú osobitnými predpismi (napr. prepisy o archivácií, účtovné predpisy).
3. Prevádzkovateľ nezamýšľa prenos osobných údajov dotknutej osoby do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie. Prevádzkovateľ nevyužíva automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania. Prevádzkovateľ má určenú zodpovednú osobu za ochranu osobných údajov, ktorej kontaktný e-mail je: mastersk@hotmail.sk. Dotknutá osoba má právo na prístup k osobným údajom, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo na prenosnosť osobných údajov, právo podať návrh na začatie konania na Úrad na ochranu osobných údajov SR.
4. Poskytnutie osobných údajov podľa tejto Kúpnej zmluvy je zmluvnou požiadavkou. Bez ich poskytnutia prevádzkovateľ nezodpovedá za riadne a včasné plnenie povinností podľa Kúpnej zmluvy, nakoľko môže dôjsť k nesprávnej identifikácii kupujúceho.
5. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb sám alebo prostredníctvom sprostredkovateľov, prostredníctvom ktorých poskytuje kupujúcemu tovary alebo služby podľa Kúpnej zmluvy alebo prostredníctvom ktorých vedie účtovníctvo. Prevádzkovateľ je oprávnený poskytovať spracúvané osobné údaje dotknutej osoby v rozsahu, na účely a za podmienok podľa Zmluvy tretej strane, ktorá prevádzkovateľa zastupuje alebo inak chráni práva a oprávnené záujmy prevádzkovateľa (napr. osoby oprávnené na vymáhanie a inkaso pohľadávok prevádzkovateľa a pod.) alebo sa s prevádzkovateľom podieľa na predaji tovarov alebo sa podieľa na údržbe, prevádzke, vývoji systémov alebo technológií, prostredníctvom ktorých dochádza k predaju tovarov prevádzkovateľom a tiež subjektom, ktorí spracovávajú prevádzkovateľovi účtovníctvo.
Článok XII
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV PLATNÉ PRE SPOTREBITEĽOV
1. Kupujúci má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho.
2. Predávajúci informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť podľa predchádzajúceho bodu týchto VOP.
3. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho neodpovie ani do 30 dní od jej odoslania alebo odpovie zamietavo, kupujúci má v súlade so zákonom číslo 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov sprístupňuje na svojom webovom sídle Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky. Na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznamsubjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ) sú uvedené bližšie informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov a o podmienkach, na základe ktorých sa na tento subjekt môže kupujúci obrátiť.
Článok XII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Tieto VOP sa vzťahujú na každú Objednávku kupujúceho cez na predaj tovaru kupujúcemu cez kontaktný formulár uvedený na internetovej stránke pod názvom Poradíme Vám?, ako aj na objednávanie tovaru na diaľku formou emailu, SMS, alebo formou telefonickej objednávky potvrdenej predávajúcim, ak z Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi stranami nevyplýva inak. Pokiaľ je medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom uzavretá rámcová kúpna zmluva v písomnej forme alebo iná forma zmluvy, v ktorej je upravený predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu (ďalej aj ako „iná zmluva“), na vzájomné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa budú aplikovať popri týchto VOP aj ustanovenia takejto inej zmluvy vrátane ustanovení o voľbe práva a súdu.
2. Ak je kupujúci podnikateľom, zmluvné strany sa dohodli, že na ich zmluvný vzťah sa nebudú aplikovať ustanovenia § 5 ods. 3 až 6 Zákona o elektronickom obchode.
3. Zaškrtnutím políčka pred odoslaním Objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito VOP, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a s nimi súhlasí. Pokiaľ sa bude Objednávka vykonávať emailom, telefonicky alebo cez SMS, predávajúci zašle znenie týchto VOP na email uvedený kupujúcim za účelom oboznámenia sa s VOP. Pokračovaním v objednávaní tovaru sa má za to, že s obsahom VOP kupujúci súhlasí.
4. Tieto VOP sú v celom rozsahu platné odo dňa uvedeného nižšie v týchto VOP.
5. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu dňom uzatvorenia Kúpnej zmluvy medzi stranami.
6. VOP predávajúceho sú zverejnené aj na internetovej stránke predávajúceho http://www.pitstopsaris.sk/autodiely/
Vo Veľkom Šariši, dňa 01.07.2024